مصر: استكمال التحقيقات مع الطفلة في واقعة الاغتصاب على يد إمام مسجد بالدقهلية

مصر: استكمال التحقيقات مع الطفلة في #واقعة_الاغتصاب على يد #إمام_مسجد_بالدقهلية

التحقيقات في واقعة اتهام إمام مسجد بإحدى قرى مركز طلخا بمحافظة الدقهلية، بالتعدي جنسيا واغتصاب الطفلة جنة 11 عاما، حيث تجرد المتهم من مشاعر الإنسانية، واعتدى جنسيا على طفلة كانت تتردد عليه لتعليمها وتحفيظ القرآن الكريم.

أقوال الطفلة 

استمعت جهات التحقيق إلى الطفلة جنة في تفاصيل اتهامها محفظ القرآن بالقرية في التعدي عليها جنسيا.

س: ما تفصيلات ما حدث ؟
ج: اللي حصل اني بحفظ القرآن مع الشيخ سليمان قايد محمد بقالي 3 سنين وكنت بروح له والبنات اللي يكونوا حاضرين وبعد ما يخلص تحفيظ القرآن كان بيمشي، كل اللي كانوا قاعدين كل يوم لحد السنه دي لقيتة بيطلب طلبات غريبة وكنا لما بنخلص حفظ القرآن مع بقيت الأولاد بيحفظوا القرآن معايا وكان بيقول ليا أستني خليكي هنا وانا كنت اسمع كلامه؛ لأني كنت بثق فيه وبعد ما كله مشى قال ليا اطلعي على السلم وأنا سمعت كلامه وبعد كده هو طلع ادامي وبعد كده دخلني من باب شقه ولما دخلت جوه قال ليا تعال جوة في الأوضة ولما دخلت الأوضه كان هو ورايا راح زقني على السرير  وهتك عرضي، وانا كنت في حاله صدمه ومعرفش هو آية اللي بيعمله وكان بيقول كلام زي أنا بحبك وأنا عاوزك وبعد كده لما أخلص قال ليا امشي وقال ليا متقوليش لحد ولما أنا مشيت روحت البيت  ومحكتش لحد لأني كنت خائفة بس بعد كده روحت تأني الدرس الديني وماما كانت بتدويني.

تابعت الطفلة في التحقيقات أمام جهات التحقيق: أنا كنت لحد يوم الأربعاء اللي فات كنت داخلة حضانة اسمها التوحيد عشان اغسل ايدي فيها لأن انا كنت في الشارع وكنت بأكل فدخلت الحضانة اغسل أیدی واطلع على طول فوجئت ان الشيخ ده موجود في الحضانة الساعة 4 العصر، ولما شافني جري عليا بسرعة وكان عايز يسحبني جوة أوضة فيها تلاجة وشكاير وحاجات تانية وأنا مسكت في الباب بكل قوتي قالي متخافيش أنا هاخد منك بوسة بس لكن لما انا مسكت في الباب اکثر سابني.

بالصدفة بنت عمى شافتني ماسكة في باب الأوضة لأن الشيخ كان جوة الأوضة وبيسحبني لجوة وأنا ايدي كانت ماسكة في حلق الباب لأنه كان مفتوح ومن غير أكرة والباب لونة أزرق ولما حكيت لبنت عمى شاهندا حبيب المحمدي هي حكت لأمي وبعد كدا عملت محضر بالي حصل وده كل إلى حصل.

س: متى وأين حدث ذلك؟

ج: أول واقعة لما أول مرة يسحبني جوة أوضة النوم والمرة الثانية كانت تقريبا من عشرة أيام وآخر مرة لما قالي خشى جوة عشان ابوسك وشدني من على الباب كان يوم الأربعاء اللي فات يوم 1/9/2021 الساعة 4 العصر بقرية منشأة البدوي ومركز طلخا.

س: ما مناسبة تواجدك بالزمان والمكان سالفي البيان؟

ج: انا كنت بحفظ قرآن معاه بقالى 3 سنين في مكان تحفيظ قرآن والمكان ده هو بيته في نفس البلد وبتحفظ قرآن في الدور الأرضي ولما خدنى في أوضة النوم كانت في الدور اللي فوق الدور الأرضى وأخر مرة اتهجم عليا فيها كانت في الحضانة واسمها حضانة التوحيد بمنشأة البدوي وكنت داخلها بالصدفة عشان اغسل ايدي بعد ما اكلت في الشارع؛ لأن باب الحضانة العمومي مفتوح دايما.

س: ما علاقتك بـ المشكو في حقه؟

ج: علاقتي بيه إنه الشيخ بتاعی ویحفظنی قرآن.

س: ومن كان برفقتك حال ترددك لمكان تواجد المشكو في حقه؟

ج -:أنا كنت برحلة مع ناس بيحفظوا هما كمان قرآن.

س: هل أبصر أي منهم واقعة التعدي عليكي؟

ج: لا، لأن هو كان يمشي کلهم ویخلیني انا أخر واحدة قاعدة ويقولي خليكي عايزك، وبعد كدا ياخدني في الشقة بتاعته في الدور اللي فوق الدور الأرضي اللي بنحفظ فيها قرآن.

س: ما هي مواصفات المسكن الذي قمتي بالدلو في داخله رفقة المتهم بالدور العلوي؟

ج: إلى حصل أن من أسبوعين بعد ما خلصنا تحفيظ قرآن قالي خليكي عايزك ولما الناس مشيت كلها قالي اطلعي السلم ده وسمعت كلامه وطلعت السلم وبعد كده طلعت فوق لقيت في بابين جنب في كنبة ركنة لونها تقريبا بيج أو بنى على ايد الشمال وستارة وقالي كملى على اوضة النوم، وأوضة النوم كانت في وش باب اللي دخلت منه ولما دخلت أوضة النوم لقيت في دولاب على إيدى الشمال والتسريحة على ايدي.

س: ما هي المدة الزمنية المستغرقة في الاعتداء عليكي؟

ج: مكنتش مدة كبيرة تقريبا أقل من نص ساعة.

Leave A Reply

Your email address will not be published.